홈
> 맛지마 니까야 > 28.mahāhatthipadopama
mahāhatthipadopamasuttaṃ (MN 28-코끼리 발 비유의 큰 경) 도입부
3. opammavaggo, 8. mahāhatthipadopamasuttaṃ (MN 28-코끼리 발 비유의 큰 경) 도입부
300. evaṃ me sutaṃ — ekaṃ samayaṃ bhagavā sāvatthiyaṃ viharati jetavane anāthapiṇḍikassa ārāme. tatra kho āyasmā sāriputto bhikkhū āmantesi — “āvuso bhikkhave”ti. “āvuso”ti kho te bhikkhū āyasmato sāriputtassa paccassosuṃ. āyasmā sāriputto etadavoca — “seyyathāpi, āvuso, yāni kānici jaṅgalānaṃ pāṇānaṃ padajātāni sabbāni tāni hatthipade samodhānaṃ gacchanti, hatthipadaṃ tesaṃ aggamakkhāyati yadidaṃ mahantattena; evameva kho, āvuso, ye keci kusalā dhammā sabbete catūsu ariyasaccesu saṅgahaṃgacchanti. katamesu catūsu? dukkhe ariyasacce, dukkhasamudaye ariyasacce, dukkhanirodhe ariyasacce, dukkhanirodhagāminiyā paṭipadāya ariyasacce”.
이렇게 나는 들었다. 한때 세존은 사왓티에서 제따와나의 아나타삔디까 사원에 머물렀다. 그때 사리뿟따 존자가 “도반 비구들이여.”라고 비구들을 불렀다. “도반이여.”라고 그 비구들은 사리뿟따 존자에게 대답했다. 사리뿟따 존자는 이렇게 말했다. ㅡ “예를 들면, 도반들이여, 밀림의 생명들의 여러 발자국은 어떤 것이든 모두 코끼리 발 안에 들어간다. 코끼리 발이 크기에 있어서 그들 가운데 으뜸이라고 알려졌다. 이처럼, 도반들이여, 선법(善法)이라면 어떤 것이든 모든 네 가지 성스러운 진리[사성제(四聖諦)]에 따르게 된다. 어떤 네 가지에 따르는가? 괴로움의 성스러운 진리[고성제(苦聖蹄)], 괴로움의 자라남의 성스러운 진리[고집성제(苦集聖諦)], 괴로움의 소멸의 성스러운 진리[고멸성제(苦滅聖諦)], 괴로움의 소멸로 이끄는 실천의 성스러운 진리[고멸도성제(苦滅道聖諦)]이다.