홈
> 상윳따 니까야 1~4권 > 22.khandha > anicca
10. ānandasuttaṃ (SN 22.21-아난다 경)
2. aniccavaggo, 10. ānandasuttaṃ (SN 22.21-아난다 경)
21. sāvatthiyaṃ ... ārāme. atha kho āyasmā ānando yena bhagavā tenupasaṅkami; upasaṅkamitvā bhagavantaṃ abhivādetvā ekamantaṃ nisīdi. ekamantaṃ nisinno kho āyasmā ānando bhagavantaṃ etadavoca — “‘nirodho nirodho’ti, bhante, vuccati. katamesānaṃ kho, bhante, dhammānaṃ nirodho ‘nirodho’ti vuccatī”ti? “rūpaṃ kho, ānanda, aniccaṃ saṅkhataṃ paṭiccasamuppannaṃ khayadhammaṃ vayadhammaṃ virāgadhammaṃ nirodhadhammaṃ. tassa nirodho ‘nirodho’ti vuccati. vedanā aniccā saṅkhatā paṭiccasamuppannā khayadhammā vayadhammā virāgadhammā nirodhadhammā. tassā nirodho ‘nirodho’ti vuccati. saññā... saṅkhārā aniccā saṅkhatā paṭiccasamuppannā khayadhammā vayadhammā virāgadhammā nirodhadhammā. tesaṃ nirodho ‘nirodho’ti vuccati. viññāṇaṃ aniccaṃ saṅkhataṃ paṭiccasamuppannaṃ khayadhammaṃ vayadhammaṃ virāgadhammaṃ nirodhadhammaṃ. tassa nirodho ‘nirodho’ti vuccati. imesaṃ kho, ānanda, dhammānaṃ nirodho ‘nirodho’ti vuccatī”ti. dasamaṃ.
사왓티에서. 그때 아난다 존자가 세존에게 왔다. 와서는 세존에게 절한 뒤 한 곁에 앉았다. 한 곁에 앉은 아난다 존자는 세존에게 이렇게 말했다. ㅡ “대덕이시여, ‘소멸, 소멸’이라고 불립니다. 대덕이시여, 어떤 법들의 소멸이 소멸이라고 불립니까?” “아난다여, 색(色)은 무상(無常)하고 유위(有爲)이고, 연기(緣起)된 것이고, 부숨의 법이고, 사라짐의 법이고, 이탐(離貪)의 법이고, 소멸(消滅)의 법이다. 그것의 소멸이 소멸이라고 불린다. 수(受)는 무상(無常)하고 유위(有爲)이고, 연기(緣起)된 것이고, 부숨의 법이고, 사라짐의 법이고, 이탐(離貪)의 법이고, 소멸(消滅)의 법이다. 그것의 소멸이 소멸이라고 불린다. 상(想)은 … 행(行)들은 무상(無常)하고 유위(有爲)이고, 연기(緣起)된 것이고, 부숨의 법이고, 사라짐의 법이고, 이탐(離貪)의 법이고, 소멸(消滅)의 법이다. 그것들의 소멸이 소멸이라고 불린다. 식(識)은 무상(無常)하고 유위(有爲)이고, 연기(緣起)된 것이고, 부숨의 법이고, 사라짐의 법이고, 이탐(離貪)의 법이고, 소멸(消滅)의 법이다. 그것의 소멸이 소멸이라고 불린다. 아난다여, 이런 법들의 소멸이 소멸이라고 불린다.
Comments
보인
2022.07.08 20:06
감사합니다.