홈
> 상윳따 니까야 1~4권 > 35..saḷāyatana(2) > devadaha
9. ajjhattānattahetusuttaṃ (SN 35.125-안의 무아(無我)의 원인 경)
14. devadahavaggo, 9. ajjhattānattahetusuttaṃ (SN 35.125-안의 무아(無我)의 원인 경)
142. “cakkhuṃ, bhikkhave, anattā. yopi hetu, yopi paccayo cakkhussa uppādāya, sopi anattā. anattasambhūtaṃ, bhikkhave, cakkhu kuto attā bhavissati ... pe ... jivhā anattā. yopi hetu yopi paccayo jivhāya uppādāya, sopi anattā. anattasambhūtā, bhikkhave, jivhā kuto attā bhavissati ... pe ... mano anattā. yopi hetu yopi paccayo manassa uppādāya, sopi anattā. anattasambhūto, bhikkhave, mano kuto attā bhavissati! evaṃ passaṃ ... pe ... ‘khīṇā jāti, vusitaṃ brahmacariyaṃ, kataṃ karaṇīyaṃ, nāparaṃ itthattāyā’ti pajānātī”ti. navamaṃ.
비구들이여, 안(眼)은 무아(無我)다. 안(眼)의 생김을 위한 원인도 조건도 무아(無我)다. 비구들이여, 무아(無我)에 의해 생겨난 안(眼)이 어째서 아(我)가 되겠는가? … 설(舌)은 무아(無我)다. 설(舌)의 생김을 위한 원인도 조건도 무아(無我)다. 비구들이여, 무아(無我)에 의해 생겨난 설(舌)이 어째서 아(我)가 되겠는가? … 의(意)는 무아(無我)다. 의(意)의 생김을 위한 원인도 조건도 무아(無我)다. 비구들이여, 무아(無我)에 의해 생겨난 의(意)가 어째서 아(我)가 되겠는가?
비구들이여, 이렇게 보는 잘 배운 성스러운 제자는 안(眼)에 대해서도 염오(厭惡)하고 … 설(舌)에 대해서도 염오하고 … 염오하는 자는 이탐(離貪)하고, 이탐(離貪)으로부터 해탈(解脫)한다. 해탈했을 때 ‘나는 해탈했다.’라는 앎이 있다. ㅡ ‘태어남은 다했다. 범행은 완성되었다. 해야 할 일을 했다. 다음에는 현재 상태[유(有)]가 되지 않는다.’라고 분명히 안다.”
Comments
보인
2023.06.08 21:34
감사합니다.