홈
> 상윳따 니까야 1~4권 > 35..saḷāyatana(2)
4. anattanibbānasappāyasuttaṃ (SN 35.149-열반에 도움이 되는 무아 경)
15. navapurāṇavaggo, 4. anattanibbānasappāyasuttaṃ (SN 35.149-열반에 도움이 되는 무아 경)
149. “nibbānasappāyaṃ vo, bhikkhave, paṭipadaṃ desessāmi. taṃ suṇātha ... pe ... katamā ca sā, bhikkhave, nibbānasappāyā paṭipadā? idha, bhikkhave, bhikkhu cakkhuṃ anattāti passati, rūpā anattāti passati, cakkhuviññāṇaṃ anattāti passati, cakkhusamphasso anattāti passati, yampidaṃ cakkhusamphassapaccayā uppajjati vedayitaṃ sukhaṃ vā dukkhaṃ vā adukkhamasukhaṃ vā tampi anattāti passati ... pe ... mano anattāti passati, dhammā anattāti passati, manoviññāṇaṃ anattāti passati, manosamphasso anattāti passati, yampidaṃ manosamphassapaccayā uppajjati vedayitaṃ sukhaṃ vā dukkhaṃ vā adukkhamasukhaṃ vā tampi anattāti passati. ayaṃ kho sā, bhikkhave, nibbānasappāyā paṭipadā”ti. catutthaṃ.
“비구들이여, 그대들에게 열반에 도움이 되는 실천을 설할 것이다. 그것을 듣고 잘 사고하라. 나는 말할 것이다. … 그러면 비구들이여, 무엇이 열반에 도움이 되는 실천인가? 여기, 비구들이여, 비구는 ‘안(眼)은 무아(無我)다.’라고 보고, ‘색(色)들은 무아다.’라고 보고, ‘안식(眼識)은 무아다.’라고 보고, ‘안촉(眼觸)은 무아다.’라고 보고, ‘안촉을 조건으로 생기는 즐겁거나 괴롭거나 괴롭지도 즐겁지도 않은 느낌도 무아다.’라고 본다 … ‘의(意)는 무아다.’라고 보고, ‘법(法)들은 무아다.’라고 보고, ‘의식(意識)은 무아다.’라고 보고, ‘의촉(意觸)은 무아다.’라고 보고, ‘의촉을 조건으로 생기는 즐겁거나 괴롭거나 괴롭지도 즐겁지도 않은 느낌도 무아다.’라고 본다. 이것이 비구들이여, 열반에 도움이 되는 그 실천이다.”라고.