홈
> 상윳따 니까야 1~4권 > 36.vedanā > aṭṭhasatapariyāya
3. aṭṭhasatapariyāyavaggo, 6. sambahulabhikkhusuttaṃ (SN 36.26-많은 비구 경…
3. aṭṭhasatapariyāyavaggo, 6. sambahulabhikkhusuttaṃ (SN 36.26-많은 비구 경)
274. atha kho sambahulā bhikkhū yena bhagavā tenupasaṅkamiṃsu; upasaṅkamitvā ... pe ... ekamantaṃ nisinnā kho te bhikkhū bhagavantaṃ etadavocuṃ — “katamā nu kho, bhante, vedanā, katamo vedanāsamudayo, katamā vedanāsamudayagāminī paṭipadā? katamo vedanānirodho, katamā vedanānirodhagāminī paṭipadā? ko vedanāya assādo, ko ādīnavo, kiṃ nissaraṇan”ti? “tisso imā, bhikkhave, vedanā — sukhā vedanā, dukkhā vedanā, adukkhamasukhā vedanā. imā vuccanti, bhikkhave, vedanā. phassasamudayā vedanāsamudayo. taṇhā vedanāsamudayagāminī paṭipadā. phassanirodhā ... pe ... yo vedanāya chandarāgavinayo chandarāgappahānaṃ. idaṃ vedanāya nissaraṇan”ti. chaṭṭhaṃ.
그때 많은 비구들이 세존에게 왔다. 와서는 … 한 곁에 앉은 그 비구들은 세존에게 이렇게 말했다. ㅡ “대덕이시여, 무엇이 수(受)고, 무엇이 수(受)의 자라남이고, 무엇이 수(受)의 자라남으로 이끄는 실천이고, 무엇이 수(受)의 소멸이고, 무엇이 수(受)의 소멸로 이끄는 실천입니까? 무엇이 수(受)의 매력(魅力)이고, 무엇이 위험(危險)이고, 무엇이 해방(解放)입니까?”
“비구여, 이런 세 가지 수(受)가 있다. ㅡ 즐거움의 경험, 괴로움의 경험, 괴롭지도 즐겁지도 않음의 경험 ㅡ 비구여, 이것이 수(受)라고 불린다. 촉(觸)의 자라남으로부터 수(受)의 자라남이 있고, 갈애가 수(受)의 자라남으로 이끄는 실천이다. 촉(觸)의 소멸로부터 … 수(受)에 대한 욕탐(欲貪)의 제어와 욕탐(欲貪)의 버림, 이것이 수(受)의 해방(解放)이다.