홈
> 상윳따 니까야 5권 > ekadhammapeyyāla
1. kalyāṇamittasuttaṃ (SN 45.53-선우 경)
1. kalyāṇamittasuttaṃ (SN 45.53-선우 경)
sāvatthinidānaṃ. “ekadhammo, bhikkhave, bahūpakāro ariyassa aṭṭhaṅgikassa maggassa uppādāya. katamo ekadhammo? yadidaṃ — kalyāṇamittatā. kalyāṇamittassetaṃ, bhikkhave, bhikkhuno pāṭikaṅkhaṃ — ariyaṃ aṭṭhaṅgikaṃ maggaṃ bhāvessati, ariyaṃ aṭṭhaṅgikaṃ maggaṃ bahulīkarissati. kathañca, bhikkhave, bhikkhu kalyāṇamitto ariyaṃ aṭṭhaṅgikaṃ maggaṃ bhāveti, ariyaṃ aṭṭhaṅgikaṃ maggaṃ bahulīkaroti? idha, bhikkhave, bhikkhu sammādiṭṭhiṃ bhāveti rāgavinayapariyosānaṃ dosavinayapariyosānaṃ mohavinayapariyosānaṃ ... pe ... sammāsamādhiṃ bhāveti rāgavinayapariyosānaṃ dosavinayapariyosānaṃ mohavinayapariyosānaṃ. evaṃ kho, bhikkhave, bhikkhu kalyāṇamitto ariyaṃ aṭṭhaṅgikaṃ maggaṃ bhāveti, ariyaṃ aṭṭhaṅgikaṃ maggaṃ bahulīkarotī”ti.
사왓티에서 설해짐. “비구들이여, 하나의 법은 여덟 요소로 구성된 성스러운 도(道)의 일어남에게 많은 도움이 된다. 무엇이 하나의 법인가? ①선우(善友)의 성품이다. 비구들이여, 선우(善友)인 비구에게 이것이 예상된다. ㅡ ‘여덟 요소로 구성된 성스러운 도(道)를 닦을 것이다. 여덟 요소로 구성된 성스러운 도(道)를 많이 행할 것이다.’
비구들이여, 그러면 선우(善友)인 비구는 어떻게 여덟 요소로 구성된 성스러운 도(道)를 닦고, 여덟 요소로 구성된 성스러운 도(道)를 많이 행하는가? 비구들이여, 여기 비구는 탐(貪)의 제어의 완성이고 진(嗔)의 제어의 완성이고 치(癡)의 제어의 완성인 정견(正見)을 닦는다. … 탐(貪)의 제어의 완성이고 진(嗔)의 제어의 완성이고 치(癡)의 제어의 완성인 정정(正定)을 닦는다. 비구들이여, 선우(善友)인 비구는 이렇게 여덟 요소로 구성된 성스러운 도(道)를 닦고, 여덟 요소로 구성된 성스러운 도(道)를 많이 행한다.”