홈
> 상윳따 니까야 5권 > udāyi
4. ayonisomanasikārasuttaṃ (SN 46.24-비여리작의(非如理作意) 경)
3. udāyivaggo, 4. ayonisomanasikārasuttaṃ (SN 46.24-비여리작의(非如理作意) 경)
205. “ayoniso, bhikkhave, manasikaroto anuppanno ceva kāmacchando uppajjati, uppanno ca kāmacchando bhiyyobhāvāya vepullāya saṃvattati; anuppanno ceva byāpādo uppajjati, uppanno ca byāpādo bhiyyobhāvāya vepullāya saṃvattati; anuppannañceva thinamiddhaṃ uppajjati, uppannañca thinamiddhaṃ bhiyyobhāvāya vepullāya saṃvattati; anuppannañceva uddhaccakukkuccaṃ uppajjati, uppannañca uddhaccakukkuccaṃ bhiyyobhāvāya vepullāya saṃvattati; anuppannā ceva vicikicchā uppajjati, uppannā ca vicikicchā bhiyyobhāvāya vepullāya saṃvattati; anuppanno ceva satisambojjhaṅgo nuppajjati, uppanno ca satisambojjhaṅgo nirujjhati ... pe ... anuppanno ceva upekkhāsambojjhaṅgo nuppajjati, uppanno ca upekkhāsambojjhaṅgo nirujjhati.
비구들이여, 비여리작의(非如理作意) 때문에 일어나지 않은 소유의 찬다가 일어나고, 일어난 소유의 찬다는 확장과 충만으로 이끌린다. 일어나지 않은 진에(瞋恚)가 일어나고, 일어난 진에는 확장과 충만으로 이끌린다. 일어나지 않은 해태-혼침이 일어나고, 일어난 해태-혼침은 확장과 충만으로 이끌린다. 일어나지 않은 들뜸-후회가 일어나고, 일어난 들뜸-후회는 확장과 충만으로 이끌린다. 일어나지 않은 의심이 일어나고, 일어난 의심은 확장과 충만으로 이끌린다. 일어나지 않은 염각지(念覺支)는 일어나지 않고, 일어난 염각지는 소멸한다. … 일어나지 않은 사각지(捨覺支)는 일어나지 않고, 일어난 사각지는 소멸한다.
yoniso ca kho, bhikkhave, manasikaroto anuppanno ceva kāmacchando nuppajjati, uppanno ca kāmacchando pahīyati; anuppanno ceva byāpādo nuppajjati, uppanno ca byāpādo pahīyati; anuppannañceva thinamiddhaṃ nuppajjati, uppannañca thinamiddhaṃ pahīyati; anuppannañceva uddhaccakukkuccaṃ nuppajjati, uppannañca uddhaccakukkuccaṃ pahīyati; anuppannā ceva vicikicchā nuppajjati, uppannā ca vicikicchā pahīyati.
비구들이여, 여리작의(如理作意) 때문에 일어나지 않은 소유의 찬다는 일어나지 않고, 일어난 소유의 찬다는 버려진다. 일어나지 않은 진에(瞋恚)는 일어나지 않고, 일어난 진에는 버려진다. 일어나지 않은 해태-혼침은 일어나지 않고, 일어난 해태-혼침은 버려진다. 일어나지 않은 들뜸-후회는 일어나지 않고, 일어난 들뜸-후회는 버려진다. 일어나지 않은 의심은 일어나지 않고, 일어난 의심은 버려진다.
“anuppanno ceva satisambojjhaṅgo uppajjati, uppanno ca satisambojjhaṅgo bhāvanāpāripūriṃ gacchati ... pe ... anuppanno ceva upekkhāsambojjhaṅgo uppajjati, uppanno ca upekkhāsambojjhaṅgo bhāvanāpāripūriṃ gacchatī”ti. catutthaṃ.
일어나지 않은 염각지(念覺支)는 일어나고, 일어난 염각지는 닦아져 완성으로 나아간다. … 일어나지 않은 사각지(捨覺支)는 일어나고, 일어난 사각지는 닦아져 완성으로 나아간다.