홈
> 상윳따 니까야 5권 > udāyi
7. taṇhānirodhasuttaṃ (SN 46.27-애멸(愛滅) 경)
3. udāyivaggo, 7. taṇhānirodhasuttaṃ (SN 46.27-애멸(愛滅) 경)
208. “yo, bhikkhave, maggo yā paṭipadā taṇhānirodhāya saṃvattati, taṃ maggaṃ taṃ paṭipadaṃ bhāvetha. katamo ca, bhikkhave, maggo katamā ca paṭipadā taṇhānirodhāya saṃvattati? yadidaṃ — satta bojjhaṅgā. katame satta? satisambojjhaṅgo ... pe ... upekkhāsambojjhaṅgo. kathaṃ bhāvitā, ca bhikkhave, satta bojjhaṅgā kathaṃ bahulīkatā taṇhānirodhāya saṃvattanti?
비구들이여, 애(愛)의 소멸로 이끄는 길과 실천을 닦아야 한다. 그러면 비구들이여, 무엇이 애(愛)의 소멸로 이끄는 길이고, 무엇이 실천인가? 그것은 칠각지(七覺支)이다. 어떤 일곱 가지인가? 염각지(念覺支) … 사각지(捨覺支)이다. 그러면 비구들이여, 어떻게 닦고, 어떻게 많이 행한 칠각지가 애(愛)의 소멸로 이끄는가?
“idha, bhikkhave, bhikkhu satisambojjhaṅgaṃ bhāveti vivekanissitaṃ virāganissitaṃ nirodhanissitaṃ vossaggapariṇāmiṃ ... pe ... upekkhāsambojjhaṅgaṃ bhāveti vivekanissitaṃ virāganissitaṃ nirodhanissitaṃ vossaggapariṇāmiṃ. evaṃ bhāvitā kho, bhikkhave, satta bojjhaṅgā evaṃ bahulīkatā taṇhānirodhāya saṃvattantī”ti. sattamaṃ.
여기, 비구들이여, 비구는 떨침[무관심]의 과정이고, 이탐(離貪)의 과정이고, 소멸(消滅)의 과정이고, 쉼으로 귀결되는 염각지(念覺支)를 닦는다. … 떨침의 과정이고, 이탐(離貪)의 과정이고, 소멸(消滅)의 과정이고, 쉼으로 귀결되는 사각지(捨覺支)를 닦는다. 비구들이여, 이렇게 닦고, 이렇게 많이 행한 칠각지(七覺支)가 애(愛)의 소멸로 이끈다.