홈
> 상윳따 니까야 5권 > ānāpāna
ānāpānavaggo, aññataraphalasuttaṃ (SN 46.57-어떤 결실 경) (2)
7. ānāpānavaggo, aññataraphalasuttaṃ (SN 46.57-어떤 결실 경) (2)
“aṭṭhikasaññāya, bhikkhave, bhāvitāya bahulīkatāya dvinnaṃ phalānaṃ aññataraṃ phalaṃ pāṭikaṅkhaṃ — diṭṭheva dhamme aññā, sati vā upādisese anāgāmitā. kathaṃ bhāvitāya ca kho, bhikkhave, aṭṭhikasaññāya kathaṃ bahulīkatāya dvinnaṃ phalānaṃ aññataraṃ phalaṃ pāṭikaṅkhaṃ — diṭṭheva dhamme aññā, sati vā upādisese anāgāmitā? idha, bhikkhave, bhikkhu aṭṭhikasaññāsahagataṃ satisambojjhaṅgaṃ bhāveti ... pe ... aṭṭhikasaññāsahagataṃ upekkhāsambojjhaṅgaṃ bhāveti vivekanissitaṃ virāganissitaṃ nirodhanissitaṃ vossaggapariṇāmiṃ. evaṃ bhāvitāya kho, bhikkhave, aṭṭhikasaññāya evaṃ bahulīkatāya dvinnaṃ phalānaṃ aññataraṃ phalaṃ pāṭikaṅkhaṃ — diṭṭheva dhamme aññā, sati vā upādisese anāgāmitā”ti.
비구들이여, 해골의 상(想)을 닦고 많이 행할 때 두 가지 결과 중의 하나가 기대된다. — 지금 여기서 무위(無爲)의 앎이 있거나, 집착이 남아있을 때 불환자(不還者)의 상태이다. 그러면 비구들이여, 해골의 상(想)을 어떻게 닦고 어떻게 많이 행할 때 지금 여기서 무위(無爲)의 앎이 있거나, 집착이 남아있을 때 불환자(不還者)의 상태라는 두 가지 결과 중의 하나가 기대되는가? 여기, 비구들이여, 비구는 떨침의 과정이고 이탐의 과정이고 소멸의 과정이고 쉼으로 귀결되는 해골의 상(想)이 함께한 염각지(念覺支)를 닦는다 … 떨침의 과정이고 이탐의 과정이고 소멸의 과정이고 쉼으로 귀결되는 해골의 상(想)이 함께한 사각지(捨覺支)를 닦는다. 비구들이여, 해골의 상(想)을 이렇게 닦고 이렇게 많이 행할 때 두 가지 결과 중의 하나가 기대된다. — 지금 여기서 무위(無爲)의 앎이 있거나, 집착이 남아있을 때 불환자(不還者)의 상태이다.