8. nirodhavaggo, (SN 46.67-부정(不淨) 경) ~ (SN 46.76-소멸 경)
8. nirodhavaggo, (SN 46.67-부정(不淨) 경) ~ (SN 46.76-소멸 경)
[7. ānāpānavaggo]와 같은 구조로 [ A ]를 닦고 많이 행할 때
①큰 결실과 큰 이익이 있다.
②두 가지 결과 중의 하나가 기대된다. — 지금 여기서 무위(無爲)의 앎이 있거나, 집착이 남아있을 때 불환자(不還者)의 상태이다.
③큰 번영으로 이끈다.
④큰 유가안온(瑜伽安穩)으로 이끈다.
⑤해탈을 지향하는 큰 열망으로 이끈다.
⑥큰 편히 머묾으로 이끈다.
의 여섯 가지 성과를 반복합니다.
● [ A ]의 내용
1. asubhasuttaṃ (SN 46.67-부정(不淨) 경)
248. “asubhasaññā, bhikkhave ... pe ... paṭhamaṃ. → 부정(不淨)의 상(想)
2. maraṇasuttaṃ (SN 46.68-죽음 경)
249. “maraṇasaññā, bhikkhave ... pe ... dutiyaṃ. → 죽음의 상(想)
3. āhārepaṭikūlasuttaṃ (SN 46.69-음식에 혐오함 경)
250. “āhāre paṭikūlasaññā, bhikkhave ... pe ... tatiyaṃ. → 음식에 혐오하는 상(想)
4. anabhiratisuttaṃ (SN 46.70-기쁨이 없음 경)
251. “sabbaloke anabhiratisaññā, bhikkhave ... pe ... catutthaṃ. → 온 세상에 대해 기쁨이 없다는 상(想)
5. aniccasuttaṃ (SN 46.71-무상(無常) 경)
252. “aniccasaññā, bhikkhave ... pe ... pañcamaṃ. → 무상(無常)의 상(想)
6. dukkhasuttaṃ (SN 46.72-고(苦) 경)
253. “anicce dukkhasaññā, bhikkhave ... pe ... chaṭṭhaṃ. → 무상-고의 상(想)
7. anattasuttaṃ (SN 46.73-무아(無我) 경)
254. “dukkhe anattasaññā, bhikkhave ... pe ... sattamaṃ. → 고-무아의 상(想)
8. pahānasuttaṃ (SN 46.74-버림 경)
255. “pahānasaññā, bhikkhave ... pe ... aṭṭhamaṃ. → 버림의 상(想)
9. virāgasuttaṃ (SN 46.75-바램 경)
256. “virāgasaññā, bhikkhave ... pe ... navamaṃ. → 바램의 상(想)
10. nirodhasuttaṃ (SN 46.76-소멸 경)
257. “nirodhasaññā, bhikkhave, bhāvitā bahulīkatā mahapphalā hoti mahānisaṃsā. kathaṃ bhāvitā ca, bhikkhave, nirodhasaññā kathaṃ bahulīkatā mahapphalā hoti mahānisaṃsā? idha, bhikkhave, bhikkhu nirodhasaññāsahagataṃ satisambojjhaṅgaṃ bhāveti ... pe ... nirodhasaññāsahagataṃ upekkhāsambojjhaṅgaṃ bhāveti vivekanissitaṃ virāganissitaṃ nirodhanissitaṃ vossaggapariṇāmiṃ. evaṃ bhāvitā kho, bhikkhave, nirodhasaññā evaṃ bahulīkatā mahapphalā hoti mahānisaṃsāti.
비구들이여, 소멸의 상(想)을 닦고 많이 행할 때 큰 결실과 큰 이익이 있다. 그러면 비구들이여, 소멸의 상(想)을 어떻게 닦고 어떻게 많이 행할 때 큰 결실과 큰 이익이 있는가? 여기, 비구들이여, 비구는 떨침의 과정이고 이탐의 과정이고 소멸의 과정이고 쉼으로 귀결되는 소멸의 상(想)이 함께한 염각지(念覺支)를 닦는다 … 떨침의 과정이고 이탐의 과정이고 소멸의 과정이고 쉼으로 귀결되는 소멸의 상(想)이 함께한 사각지(捨覺支)를 닦는다. 비구들이여, 소멸의 상(想)을 이렇게 닦고 이렇게 많이 행할 때 큰 결실과 큰 이익이 있다.
“nirodhasaññāya, bhikkhave, bhāvitāya bahulīkatāya dvinnaṃ phalānaṃ aññataraṃ phalaṃ pāṭikaṅkhaṃ — diṭṭheva dhamme aññā, sati vā upādisese anāgāmitā. kathaṃ bhāvitāya, bhikkhave, nirodhasaññāya kathaṃ bahulīkatāya dvinnaṃ phalānaṃ aññataraṃ phalaṃ pāṭikaṅkhaṃ — diṭṭheva dhamme aññā, sati vā upādisese anāgāmitā? idha, bhikkhave, bhikkhu nirodhasaññāsahagataṃ satisambojjhaṅgaṃ bhāveti ... pe ... nirodhasaññāsahagataṃ upekkhāsambojjhaṅgaṃ bhāveti vivekanissitaṃ virāganissitaṃ nirodhanissitaṃ vossaggapariṇāmiṃ. evaṃ bhāvitāya kho, bhikkhave, nirodhasaññāya evaṃ bahulīkatāya dvinnaṃ phalānaṃ aññataraṃ phalaṃ pāṭikaṅkhaṃ — diṭṭheva dhamme aññā, sati vā upādisese anāgāmitā”ti.
비구들이여, 소멸의 상(想)을 닦고 많이 행할 때 두 가지 결과 중의 하나가 기대된다. — 지금 여기서 무위(無爲)의 앎이 있거나, 집착이 남아있을 때 불환자(不還者)의 상태이다. 그러면 비구들이여, 소멸의 상(想)을 어떻게 닦고 어떻게 많이 행할 때 지금 여기서 무위(無爲)의 앎이 있거나, 집착이 남아있을 때 불환자(不還者)의 상태라는 두 가지 결과 중의 하나가 기대되는가? 여기, 비구들이여, 비구는 떨침의 과정이고 이탐의 과정이고 소멸의 과정이고 쉼으로 귀결되는 소멸의 상(想)이 함께한 염각지(念覺支)를 닦는다 … 떨침의 과정이고 이탐의 과정이고 소멸의 과정이고 쉼으로 귀결되는 소멸의 상(想)이 함께한 사각지(捨覺支)를 닦는다. 비구들이여, 소멸의 상(想)을 이렇게 닦고 이렇게 많이 행할 때 두 가지 결과 중의 하나가 기대된다. — 지금 여기서 무위(無爲)의 앎이 있거나, 집착이 남아있을 때 불환자(不還者)의 상태이다.
“nirodhasaññā, bhikkhave, bhāvitā bahulīkatā mahato atthāya saṃvattati, mahato yogakkhemāya saṃvattati, mahato saṃvegāya saṃvattati, mahato phāsuvihārāya saṃvattati. kathaṃ bhāvitā ca, bhikkhave, nirodhasaññā kathaṃ bahulīkatā mahato atthāya saṃvattati, mahato yogakkhemāya saṃvattati, mahato saṃvegāya saṃvattati, mahato phāsuvihārāya saṃvattati? idha, bhikkhave, bhikkhu nirodhasaññāsahagataṃ satisambojjhaṅgaṃ bhāveti ... pe ... nirodhasaññāsahagataṃ upekkhāsambojjhaṅgaṃ bhāveti vivekanissitaṃ virāganissitaṃ nirodhanissitaṃ vossaggapariṇāmiṃ. evaṃ bhāvitā kho, bhikkhave, nirodhasaññā evaṃ bahulīkatā mahato atthāya saṃvattati, mahato yogakkhemāya saṃvattati, mahato saṃvegāya saṃvattati, mahato phāsuvihārāya saṃvattatī”ti. dasamaṃ.
비구들이여, 소멸의 상(想)을 닦고 많이 행할 때 큰 번영으로 이끈다 … 큰 유가안온으로 이끈다 … 해탈을 지향하는 큰 열망으로 이끈다 … 큰 편히 머묾으로 이끈다. 그러면 비구들이여, 소멸의 상(想)을 어떻게 닦고 어떻게 많이 행할 때 큰 번영으로 … 큰 유가안온으로 … 해탈을 지향하는 큰 열망으로 … 큰 편히 머묾으로 이끄는가? 여기, 비구들이여, 비구는 떨침의 과정이고 이탐의 과정이고 소멸의 과정이고 쉼으로 귀결되는 소멸의 상(想)이 함께한 염각지(念覺支)를 닦는다 … 떨침의 과정이고 이탐의 과정이고 소멸의 과정이고 쉼으로 귀결되는 소멸의 상(想)이 함께한 사각지(捨覺支)를 닦는다. 비구들이여, 소멸의 상(想)을 이렇게 닦고 이렇게 많이 행할 때 큰 번영으로 이끈다 … 큰 유가안온으로 이끈다 … 해탈을 지향하는 큰 열망으로 이끈다 … 큰 편히 머묾으로 이끈다.