홈
> 상윳따 니까야 5권 > sukhindriya
5. dutiyasamaṇabrāhmaṇasuttaṃ (SN 48.35-사문-바라문 경2)
5. dutiyasamaṇabrāhmaṇasuttaṃ (SN 48.35-사문-바라문 경2)
“pañcimāni, bhikkhave, indriyāni. katamāni pañca? sukhindriyaṃ, dukkhindriyaṃ, somanassindriyaṃ, domanassindriyaṃ, upekkhindriyaṃ. ye hi keci, bhikkhave, samaṇā vā brāhmaṇā vā sukhindriyaṃ nappajānanti, sukhindriyasamudayaṃ nappajānanti, sukhindriyanirodhaṃ nappajānanti, sukhindriyanirodhagāminiṃ paṭipadaṃ nappajānanti; dukkhindriyaṃ nappajānanti ... pe ... somanassindriyaṃ nappajānanti ... pe ... domanassindriyaṃ nappajānanti ... pe ... upekkhindriyaṃ nappajānanti, upekkhindriyasamudayaṃ nappajānanti, upekkhindriyanirodhaṃ nappajānanti, upekkhindriyanirodhagāminiṃ paṭipadaṃ nappajānanti; na me te, bhikkhave, samaṇā vā brāhmaṇā vā samaṇesu vā samaṇasammatā brāhmaṇesu vā brāhmaṇasammatā, na ca panete āyasmanto sāmaññatthaṃ vā brahmaññatthaṃ vā diṭṭheva dhamme sayaṃ abhiññā sacchikatvā upasampajja viharanti.
비구들이여, 이런 다섯 가지 기능이 있다. 무엇이 다섯인가? 즐거움의 기능[락근(樂根)], 괴로움의 기능[고근(苦根)], 만족의 기능[희근(喜根)], 고뇌의 기능[우근(憂根)], 평정의 기능[사근(捨根)]이다. 비구들이여, 누구든지 즐거움의 기능을 꿰뚫어 알지 못하고 즐거움의 기능의 일어남을 꿰뚫어 알지 못하고 즐거움의 기능의 소멸을 꿰뚫어 알지 못하고 즐거움의 기능의 소멸로 이끄는 실천을 꿰뚫어 알지 못하는 사문이나 바라문을, 괴로움의 기능을 꿰뚫어 알지 못하고 … 만족의 기능을 꿰뚫어 알지 못하고 … 고뇌의 기능을 꿰뚫어 알지 못하고 … 평정의 기능을 꿰뚫어 알지 못하고 평정의 기능의 일어남을 꿰뚫어 알지 못하고 평정의 기능의 소멸을 꿰뚫어 알지 못하고 평정의 기능의 소멸로 이끄는 실천을 꿰뚫어 알지 못하는 사문이나 바라문을, 비구들이여, 나는 사문들 가운데서 사문이라고 인정하지 않고 바라문들 가운데서 바라문이라고 인정하지 않는다. 또한, 그 존자들은 사문 됨의 목적이나 바라문 됨의 목적을 지금여기에서 스스로 실답게 안 뒤에 실현하고 성취하여 머물지 못한다.
“ye ca kho keci, bhikkhave, samaṇā vā brāhmaṇā vā sukhindriyaṃ pajānanti, sukhindriyasamudayaṃ pajānanti, sukhindriyanirodhaṃ pajānanti, sukhindriyanirodhagāminiṃ paṭipadaṃ pajānanti; dukkhindriyaṃ pajānanti ... pe ... somanassindriyaṃ pajānanti... domanassindriyaṃ pajānanti... upekkhindriyaṃ pajānanti, upekkhindriyasamudayaṃ pajānanti, upekkhindriyanirodhaṃ pajānanti, upekkhindriyanirodhagāminiṃ paṭipadaṃ pajānanti, te ca kho me, bhikkhave, samaṇā vā brāhmaṇā vā samaṇesu ceva samaṇasammatā brāhmaṇesu ca brāhmaṇasammatā, te ca panāyasmanto sāmaññatthañca brahmaññatthañca diṭṭheva dhamme sayaṃ abhiññā sacchikatvā upasampajja viharantī”ti.
비구들이여, 누구든지 즐거움의 기능을 꿰뚫어 알고 즐거움의 기능의 일어남을 꿰뚫어 알고 즐거움의 기능의 소멸을 꿰뚫어 알고 즐거움의 기능의 소멸로 이끄는 실천을 꿰뚫어 아는 사문이나 바라문을, 괴로움의 기능을 꿰뚫어 알고 … 만족의 기능을 꿰뚫어 알고 … 고뇌의 기능을 꿰뚫어 알고 … 평정의 기능을 꿰뚫어 알고 평정의 기능의 일어남을 꿰뚫어 알고 평정의 기능의 소멸을 꿰뚫어 알고 평정의 기능의 소멸로 이끄는 실천을 꿰뚫어 아는 사문이나 바라문을, 비구들이여, 나는 사문들 가운데서 사문이라고 인정하고 바라문들 가운데서 바라문이라고 인정한다. 또한, 그 존자들은 사문 됨의 목적이나 바라문 됨의 목적을 지금여기에서 스스로 실답게 안 뒤에 실현하고 성취하여 머문다.